مهروزمهروز، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 26 روز سن داره

مهروز بانو

قوانین طلایی موفقیت

1391/12/27 11:40
243 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستان عزیز.این مطالب رو یه جا خوندم  گفتم بد نیست تو وب دخترم بذارم تا انشاالله در آینده بتونه در جهت موفقیت بیشتر ازشون استفاده کنه.

قوانین طلایی موفقیت

بسیاری این راه را پیموده اند شما  هم بپیمایید ضرر نمی کنید.

قانون١

"بیائید ذهنمان را پر از فکر آرامش، شجاعت، سلامتی و امید کنیم زیرا زندگی ما همان چیزی است که ذهنمان می سازد". ﺁﺭﺍﻣﺶ، ﻣﺤﺼﻮﻝِ ﺗﻔﮑﺮ درست است.

 برای دوستي پیامکی فرستادم !!!!!!!!‌‌‌دومی و سومی و.... جوابي نداد،ازش خیلی رنجیده خاطر شدم ؛

با خودم گفتم : چنین آدمی ارزش رفاقت نداره و بگذار حالا که بدون من راحت تره پس راحت باشه ...

=========

هفته ی بعد برای کاری در حال عبور از کنار خونه ی او بودم که مادرش منو دید ایستادم و سلام و احوالپرسی کردم و از روی اکراه و فقط برای اینکه شرط ادب رو بجا آورده باشم حال او را پرسیدم .مکثی کرد و گفت شکر خدا از کما بیرون اومد و وضعیتش رو به بهبوده مادر اوداشت ماجرا رو تعریف می کرد ولی من دیگه چیزی نمیشنیدم ؛ انگار دنیا روی سرم خراب شده بود،از خجالت سیاه شدم من بدون پرسیدن دلیل و بدون شنیدن دفاعیه عجولانه و غیر منصفانه قضاوت کرده بودم

دوست عزيزم من رو ببخش...خدایا تعداد دفعاتی که عجولانه و بدون ادله صحیح قضاوت کردیم کم نیست

الهی العفو

"دچار بدبختی میشویم اگر قرار باشد خون را با خون بشوییم  یا اینکه ببخشیم،اما فراموش نکنیم".

نلسون ماندلا

قانون 2

" بیائید حتی با دشمنان حتیٌ الامکان درگیر نشویم،زیرا این کار بیشتر از آن که آنها را آزرده خاطر کند،از ما نیرو می گیرد.بیائید حتی یک دقیقه راهم صرف فکر درباره کسانی که دوست نداریم نکنیم".موفق کسی است که با لنگه کفشهایی که به سمتش پرتاب می شود مغازه کفش فروشی بزند،پس عزيزتر از جانم بدان كه قدر تو به اندازه صبر توست و رازهايت نهفته در صبرهايت...پس زندگي كن و لبخند بزن بخاطر آنهايي كه از نفست آرام ميگيرند و به اميدت زنده اند و با يادت خاطره ميسازند نميدانم در آينده "بهترين" چگونه برايت معنا ميشود من همان بهترين را برايت آرزو ميكنم.

قانون 3

"به جای نگرانی درباره ناسپاسی، انتظار ناسپاسی داشته باشیم.  

من عیسی نامی را می شناسم که ده بیمار را در یک روز شفا داد و تنها یکی سپاسش گفت.

من خدایی می شناسم که ابر رحمتش به زمین و زمان باریده یکی سپاسش می گوید و هزاران نفر کفر.

پس مپندار بهتر از آنچه عیسی و خدایش را سپاس گفتند از تو برای مهربانیت قدردانی می کنند.

پس از ناسپاسی هایشان مرنج و در شاد کردن دلهایشان بکوش که این روح توست که با مهربانی آرام می گیرد.

یادمان باشد که تنها راه دست یافتن به خوشحالی وسعادت، انتظار تشکر از دیگران نیست، بلکه بخشش را باید به خاطر شادی بخشش دوست داشت .
یادمان باشد که سپاسگذاری را باید همچون بذری کاشت بنابراین اگردوست داریم، فرزندانمان آدمهای شکرگزاری بار بیایند، باید این صفت را به آنها بیاموزیم".پس دخترم اگر روزي كسي ازت كاري خواست و از عهده ات بر ميامد حتماً انحام بده ، بدون اندكي چشمداشت تشكر، ولي دوست دارم خودت براي كوچكترين كاري كه برايت انجام مي دهند تشكر كني.

 قانون4

"همیشه چیزهایی را که باید شکرشان را به جا بیاورید بشمارید، نه مشکلاتتان را". پس عزيزم همانند پروانه نباش، پروانه اغلب فراموش می کند که روزی کرم بوده است.

قانون 5

"از دیگران تقلید نکنیم. خودمان را بشناسیم وخودمان باشیم زیرا حسادت یعنی جهل و تقلید یعنی خودکشی". پس دخترم بر هيچ چيز ديگران حسد نورز، و براي خودت زندگي كن، من يه باور دارم كه خدا به بنده هاش تمام چيزهايي كه ميخوان رو ميده ولي نه در يك زمان،همه چيزو يكجا به يه نفر نميده،درست يا غلطش را نمي دانم ولي همين اصل باعث ميشه كه نه به داشتن داشته هاي ديگران حسادت كنم و نه به نداشتن نداشته هاي خودم افسوس بخورم. مهربانم، خودت باش و از داشته هاي خودت لذت ببر و هميشه فكر كن بهترينها را داري، نه به سبب خودخواهي بلكه به سبب قانع بودن و حسادت نكردن.

كمترين مردمي كه لذّت مي‌برند، حسود است ، زيرا بيشتر عمر خود را در حسرت چيزهايي مي‌گذراند كه ديگران دارند ولي او ندارد. ((حضرت محمد (ص)))   

آنكس كه به كسي ديگر حسد ورزد، دليل بر آن است كه اعتراف به برتري او كرده است.(هراس وال پول)

غنچه ای مغرور بودم
وقتی گل شدم بیشتر به خود می نازیدم.
صاحبخانه یک رقیب روبه رویم قرار داد :
از حسادت پژمرده شدم .
ولی هر وقت گلبرگی از من می افتاد یکی از گلبرگهای او نیز
به نشانه ی رفاقت می افتاد.
تا بالاخره هر دو به یک گلبرگ رسیدیم.
صاحبخانه آئینه را از مقابلم برداشت و من نتوانستم مردن خود را ببینم

قانون 6

"وقتی تقدیر به دستمان یک لیمو ترش میدهد، از آن شربت درست کنیم".پس تا ميتواني مثبت نگر باش و هميشه ديوار بلند ديگران را ببين نه يه دانه آجر افتاده اشان را.

قانون 7

"با اندکی شاد کردن دیگران، اندوه خود را از یاد ببریم. وقتی به دیگران نیکی می کنید به خود نیکی کرده اید". پس در موفقيتها و شاديهاي  ديگران شاد باش و خوشحالي كن تا ديگران بتوانند با جان و دل در شادي هايت شادي كنند و در تبريك گفتن در هيچ چيز ديگران كم مگذار، ذوق و علاقه ات را براي هر چيزي كه به نظرت قشنگ مياد نشون بده و جلوي احساساتت را نگير، در ناراحتي ها و غمهاي ديگران شريك باش تا در ناراحتي هايت همدرد داشته باشي و در نهايت در بيماريهاي ديگران احوالپرسي كن و بدان كه بيماري براي همه هست و هر آن ممكن است براي تو باشد.

" اگر کسی تو را با تمام مهربانیت دوست نداشت ، دلگیر مباش که نه تو گناهکاری نه او،آنگاه که مهر می ‌ورزی ؛ مهربانیت تو را زیباترین معصوم دنیا می کند پس خود را گناهکار مبین". پس دختر مهربانم تا مي تواني مهربان باش و به اطرافيانت محبت كن و در محبت كردن هيچ وقت كم مگذار مخصوصا بچه ها،بچه ها را تا ميتواني دوست بدار بدون چارچوب كه كي هست و چي هست ،عالم پاك و قشنگ بچه ها را وسيله رساندن حرفهايت به بزرگترها نكن.وبراي محبت ارزش قايل باش و محبت كردن را ابزاري براي كوچك كردن يك نفر يا بزرگ كردن ديگري قرار نده و محبتي كه بهت ميشه را با محبت پاسخ بده و دوست بدار آنهايي را كه در زندگيت نقشي داشته اند، نه آنهايي كه برايت نقش بازي كرده اند.

 دیل کارنگی

پس دختر عزيزتر از جانم اميدوارم همیشه شاد شاد باشیییی و از رذایل اخلاقی بدور تا مي تواني خوب باش،نه مثل مامان بدت،خوب خوب خوب بدان خوبی دلیل جاودانگی تو خواهد شد پس به راهت ادامه بده.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان امیــــــرعلی ( پســـرکــــ شیطــــون)
30 اسفند 91 1:40
عــــــــزیز دلم ممنون دوست خوبم ... امیدوارم ســــالی خوب و خوشی رو تجربه کنی ... ســـــال نو مبارک
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مهروز بانو می باشد